Haskraw
Pelaaja

22 viestejä
27 maine

IGN: Haskraw
Tekijä: Haskraw » yli 2 vuotta sitten
Hurmos on roolipelipainotteinen palvelin. Siksi moni on luonut sitä varten oman hahmonsa, tai tuonut ympäristöön jo aikaisemmin luodun hahmon. Tässä viestiketjussa voit kertoa omasta hahmostasi tarkemmin, pelin sisällä olevan lyhyen 'profiilin' ohella. Olen väsännyt lomakkeen, jonka kaikki voivat täyttää oman mielensä mukaan. Ilmoita vain jos jotakin olennaista puuttuu, sillä lomake on vasta alkuvaiheillaan :)



Perustiedot

 

Nimi :
Rotu :
Ikä :
Skp :

Ammatti :
Asuinpaikka :

Syntymäpaikka :
Syntymäpäivä :


Ulkonäkö


(voit lisätä kuvan tai piirroksen)
Pituus :
Paino :
Ulkonäkö :
(Esim. Ruumiinrakenne, hiukset, silmät, kasvojen piirteet..)
Erityispiirteet :
Vaatetus : 
Muuta :
(Aseet/lemmikit/yms. lisävarusteet)



Luonne

Luonne :
Pitää :
Ei pidä :
Tavat : 
Puhetyyli :
Muuta : 


Tapahtumat

Perhe :
Menneisyys :
(Miten hahmo joutui Aldyriaan)
Tärkeät tapahtumat Hurmoksessa : 

Mielipiteet


(Esim. toisista hahmoista...)



Metapelaaminen ja tämä foorumiketju

Mitä metapelaus on? Metapeli tarkoittaa sitä, että hahmosi tietää samoista asioista, jotka itse saat selville. Tätä tulee välttää. Älä siis anna hahmosi tietää asioista, jotka luet tästä ketjusta, vaan selvitä ne roolipelin sisällä. Tämä koskee myös kaikkia, jotka eivät halua roolipelata Hurmoksessa, sillä roolipeliä ei tulisi pilata niiltä jotka sitä harrastavat..

Esimerkkinä metapelaamisesta toimii tilanne, jossa joku kertoo hahmonsa opiskelleen laittomasti magiaa tässä ketjussa, ja siirryt vaivihkaa kertomaan siitä inkvisitiolle pelin sisällä. Tämä on siis metapelaamista, sillä sait jotenkin ihmeellisesti itse saamasi tiedon siirrettyä hahmollesi, vaikkei hän ollut siitä itse kuullut ollenkaan. Sinun ei tarvitse roolipelata Hurmoksessa, mutta metapelausta tulisi aina välttää. Se on kuin pelissä huijaamista.








OOjaAA
Valvoja

3 viestejä
6 maine

IGN: OOjaAA
Tekijä: OOjaAA » noin vuosi sitten
Perustiedot
 

Nimi : OOjaAA vaeltava henki
Rotu : haltia
Ikä : Gil Eleddean aikaisen haltian, sielu joka on jäänyt maagisen rituaalin johdosta maanpäälle vaeltamaan
Sukupuoli : tuntematon
Ammatti : ei tällä hetkellä
Asuinpaikka : kadonnut
Syntymäpaikka : Myllelona, muinainen haltia kunigaskunta Gil Eleddeassa. 
Syntymäpäivä : tuntematon


Ulkonäkö

Pituus : tuntematon
Paino : tuntematon
Ulkonäkö : tuntematon
Erityispiirteet : ei
Vaatetus : tumma kaapu
Muuta : haltian sielu



Luonne

Luonne :
neutraali
Pitää : kukista ja magiasta
Ei pidä : siitä että joutuu vaeltamaan elävien maailmassa vaikka ei sinne kuulu.
Puhetyyli : puhuu yleisesti kirjakieltä joskus myös muinaista myllelonaa


Tapahtumat

Perhe :
tuntematon
Menneisyys : vaelsi suuraavikon yli kääpiövuorille. tapasi Häilyväisiä ja seurasi niitä. tunsi magiaa Aldyriasta saapui Aldyriaan ja päätti jäädä








Johannnes
Pelaaja

11 viestejä
5 maine

IGN: Johannnes
Tekijä: Johannnes » noin vuosi sitten
 

 








CactusCreeper
Aatelinen

7 viestejä
18 maine

IGN: CactusCreeper
Tekijä: CactusCreeper » noin vuosi sitten
Perustiedot
 

Nimi: Johan Karl von Aladorstad
Rotu: Ihminen
Ikä: 47
Sukupuoli: Mies
Ammatti: Aldyrian suurinkvisiittori, Tor Asyrionin kardinaali, aatelismies
Asuinpaikka: Ramignonin kaupunginosa, Zürngrad
Syntymäpaikka: Zürngrad
Syntymäpäivä: 23.01.1596


Ulkonäkö

Pituus: 180 cm
Paino: 75 kg
Ulkonäkö: Tummanruskeat hiukset ja silmät, pulisongit. Arpi otsassa. Tunteettomat kasvot, joidenkin mielestä jopa hieman uhkaavat.
Erityispiirteet: Ei koskaan sairastu. Tämän sanotaan johtuvan Val Valethin siunauksesta.
Vaatetus: Vaalea tunika, ruskea kaapu.
Muuta: S
uurinkvisiittorin lunaumhaarniska. Legendaarinen miekka Malleus maleficarum, Noitavasara. Inkvisiittorin vakiovarusteet: liidin, lennättäjä, haavi, lentolasit, pommit, taikajuomat yms.

Luonne

Luonne: Salamyhkäinen, ovela, uskonnollinen ja oikeudenmukainen.
Pitää: Merestä, Aldyrian historiasta ja sen tutkimisesta, kirjallisuudesta (erityisesti teologisesta) ja taiteesta. 
Ei pidä: Noituudesta, tai taikuudesta ylinpäätään. Ateisteista tai harhaoppisista. Auktoriteetin uhmaamisesta. Liskoista.
Tavat: Noudattaa valedyristisien arvojen mukaisia tapoja. Korkeasta arvostaan huolimatta hoitaa tavallisen inkvisiittorin virkaa osallistumalla partiointiin ja kenttä-operaatioihin.
Puhetyyli: Tyypillinen yläluokan puhetapa.

Tapahtumat

Perhe: Von Alaldorstadin vanhan aatelissuvun jäsen, veljeskatraasta kolmanneksi vanhin. 
Menneisyys: Lähetettiin Tor Asyrioniin opiskelemaan historiaa takeeksi korkeasta asemasta valtakunnan hallinnossa. Kiinnostui yliopistossa teologiasta ja tunsi ennen pitkää kutsumusta Valedyyrikirkon palvelukseen. Toimi
kirkkoherrana, kunnes värväytyi inkvisition palvelukseen taistellakseen uskonsa puolesta Tipaquen siirtokunnassa Aldyrian-Falkvirin sodan aikana. Haavoittui vakavasti kamppailussa falkvirilaista taistelumaagia vastaan, mutta selvisi paikallisen parantajan kykyjen ansiosta. Katastrofaalisesti päättyneen sotaretken päätteeksi palasi vähäisten selviytyjien joukossa Aldyriaan. Nousi muutaman vuoden jälkeen Tor Asyrionin kardinaalin asemaan ja nimitettiin Inkvisition johtoon. Uudistanut organisaation toimintatapoja ja tehnyt kaikkensa taistellakseen päätään uudelleen kohottavaa noituuden uhkaa.

Tärkeät tapahtumat Hurmoksessa: Uskonmiliisin perustaminen, jatkuva noitajahti Adriandaa vastaan.

Mielipiteet

Kannattaa uskonnon ja kirkon merkitystä valtakunnan päätöksenteossa, varsin konservatiivinen. Kammoaa ja inhoaa harhaoppisia ja kerettiläisiä, sekä liskojen rotua.








Haskraw
Pelaaja

22 viestejä
27 maine

IGN: Haskraw
Tekijä: Haskraw » noin vuosi sitten

Perustiedot

 

Nimi : Haskraw Morgana Sirén

Rotu : Ihminen

Ikä : 31 (29, henkiin herätetty kahden vuoden tyhjiössäolon jälkeen)

Skp : Nainen
Menneet ammatit & tittelit : Tenebraen pormestari ja kylänjohtaja & Zürngradin kirjastonhoitaja
Sääty : Aatelinen

Asuinpaikka : Mäkikauriintie 1, Tenebrae; Ikuisen Valon Kartano.

Syntymäpaikka : Kotimäen kylä, Otavia.

 

Ulkonäkö

 

Pituus : 153cm, kasvu loppunut.

Paino : 46kg

Ulkonäkö : Heinänvaaleat, kuivahkot hiukset, lyhyet jalat, kirkkaanvihreät, aavistuksen kapeanmuotoiset silmät sekä solakka ruumiinrakenne. Hiuksiaan Haskraw pitää pääsääntöisesti auki, mutta jos ne käyvät tielle laittaa hän ne vain nopealle nutturalle.

Erityispiirteet : Tunnistettavia piirteitä varsinkin ikävältä näyttävät, arpeutuneet korvanpäät, lyhyt pituus, kalpea ihonsävy sekä hieman kipittävä kävelytapa.

Vaatetus : Haskraw suosii käytännöllisiä vaatteita, eikä sen takia käytä mekkoja, koruja tai hameita juurikaan. Housut ovat hänellä yleensä löysät ja tummanväriset, paidat pitkähihaiset ellei sää niin kylmäksi ole mennyt että hän pitää päällään tummanvihreää kaapuaan sekä nahkasaappaita. Kantaa lisäksi hopean väristä kaulariipusta paitojensa alla, jota koristaa purppurat kivet. Riipus esittää rääpäleen näköistä lohikäärmettä. Haskraw ei jaksa kantaa panssareita, joten jos hän käyttää suojuksia ovat ne tehty nahasta.

Muuta : -

 

Luonne

 

Luonne : Haskraw oli Hurmokseen saavuttuaan hyvin hiljainen, ja avasi suunsa vain jos oli pakko. Vähitellen hän kuitenkin ymmärsi, että kommunikointi täytyi ja kannatti. Haskraw vaihtaa mielellään päivän kuulumisia, ja keskusteleekin muiden kanssa enemmän tietoa saadakseen. Turhia riskejä ei Haskraw ota, hän tekee kaiken varovaisesti ja ajatuksella. Helposti hänet kuitenkin saa säikkymään tai ärsyyntymään, ja hän saattaa tämän johdosta toimia hätiköidysti. Haskraw pyrkii aina olemaan kohtelias häntä arvokkaammille, mutta hän osoittaa kyllä vihamielisyytensä jos joku alkaa käymään hermoille. Haskrawille puhuu helpommin kun häneen tutustuu, mutta hän ei koskaan jaa mielellään omia, varsinkaan henkilökohtaisia, tietoja, kenellekään. Hänen kun on vaikea luottaa keneenkään. Vaivalla hänestä saa kuitenkin ystävän, mutta yksikin virhe ja luottamus on pitkäksi ajaksi menetetty. Haskraw pukkaa olemaan välillä utelias, ja saattaa siksi sotkeutua asioihin, joihin ei ehkä olisi pitänytkään.

Pitää : Rehellisyydestä, asiallisuudesta, henkilöistä jotka omistautuu Tenebraen kehittämiselle, tasa-arvosta, eri tavoista, kulttuureista ja uskonnoistakin, kirjallisuudesta, tiedosta, metsistä, raikkaista tuoksuista ja järjestelemisestä.

Ei pidä : Taikuudesta tai turhan pimeistä tai ahtaista paikoista. Suurinkvisiittorista tai inkvisition nopeasta tavasta toimia ilman syventymistä aiheisiin. Belbó Pacomesta.

Tavat : Lausahdukset “Heips”, “aivan”, “ah”, “hihi”. Jää välillä mietteiessään katsomaan henkilöä, josta ajattelee jotakin. Unohtaa välillä ovet auki perässänsä, ja nyökkää tai niiaa tervehdykseksi ellei puhumiselle riitä aikaa.

Puhetyyli : Ei ollenkaan kiirehtivä vaan tyyni, selkeä äänensävy, joka ei ole turhan kimeäkään.

 

Tapahtumat

 

Perhe : Isä; Maar, äiti; Tove, veli; Akemik, mies; Keksistinen, tytär; Elischa.

Menneisyys : Haskraw syntyi ja varttui lapseksi Kotimäellä, kylässä kaukana Aldyrian kuningaskunnasta. Tytön veljelle oli Haskrawin syntymä kuin kirous, sillä kaikki sisarusten vanhempien huomio siirtyi hänen syntymänsä jälkeen ainoastaan Haskrawille. Siltä Akemikista ainakin tuntui, ja se sai hänen mielensä vähitellen synkkenemään jatkuvasti yhä huolestuttavempaan suuntaan. Akemik murhasi lopulta oman isänsä. Veli ei koskaan paljastunut, Haskrawin epäilyksistä huolimatta, ja olisi varmasti yrittänyt päättömästi tappaa loputkin perheestänsä ellei hän olisi syvästi katunut tekoaan ja lähtenyt pakoon vuoristoon.

Haskrawin ollessa vielä nuori syttyi kylään ahdistus ja epätoivo, kun sadot eräänä vuotena kasvoivat lakoon. Sen lisäksi kuoli kylän kotieläimet pois, vesi pilaantui ja puut kylän ympäriltä mätänivät sisältäpäin. Joukkoina kyläläiset syyttivät toisiansa Kotimäen kiroamisesta, eikä kylänvaltuusto mahtanut mitään naisten, lasten, kuin miestenkään häätämiselle tai teloitukselle. Haskraw oli yksi ensimmäisistä kohteista, heti tapetun äitinsä jälkeen. Toven väitettiin turvautuneen pimeiden voimien opetteluun, kun ei ollut päässyt yli puolisonsa traagisesta kuolemasta! Ja ehkä hän oli jopa sotkenut lapsensa mukaan soppaan. Olihan Haskrawin korvatkin oudosti kasvaneet, eikä hän kertaakaan nuorempana ollut leikkinyt muiden lasten kanssa, sillä kävi mielummin metsässä yksin tai isänsä kanssa. Siksi täytyi hänen paeta yön turvin riehuvia kyläläisiä. Hänet saatiin kerran kiinni, jonka seurauksena ei Haskrawin korvat ole tänä päivänä enää samanlaiset kuin ennen. Suipot päät sahattiin brutaalisti irti, eikä hänellä ollut paikalta pakenemisen takia aikaa puhdistaa haavoja. Siksi korvanpäät tulehtuivat, ja näyttävät vielä nykyäänkin kovin kamalilta ja röyhelöisiltä.

Monta vuotta eli Haskraw metsässä mukaansaatujen tavaroidensa, sekä metsästyksen ja marjastuksen avulla. Hän oppi miten kasveja ja sieniä pystyy käyttämään hyödyllisesti, mutta vain vähän metsästyksestä sekä aseiden käytöstä. Oli neidillä mukanansa tikari, jousipyssynkin hän veisti, mutta tänäänkään Haskraw ei ole kovinkaan etevä niiden käyttämisessä, sillä kukaan ei koskaan opettanut. Vaelluksensa aikana tapasi hän myös Wolferyn, joka niinä aikoina vielä eli susilaumansa kanssa. Petoeläinten takia ei Haskraw uskaltanut jäädä, vaan lähti paikalta juosten pois.

Miten Haskraw sitten joutui Aldyriaan? Oli jo tullut yö, kun hän lepäsi pienessä luolassa nuotion liekit seinät tanssivilla valoillaan täyttäen. Kun Haskraw oli myöhemmin jo nukahtamaisillaan, alkoi ulkoa kuulua outoa, toistuvaa ääntä. Olihan tyttö noussut tarkistamaan mistä oli kyse, mutta pimeydessä ei ollut mitään tai ketään. Kääntyessään luolaan palatakseen olivat tunkeilijat kuitenkin iskeneet. Napakka lyönti takaraivoon, ja Haskraw oli tajuttomana hetkessä. Rosvoryhmän yksi jäsen, Deorwine, ei pystynyt kantamaan huonoa omatuntoaan ryöstön jälkeen, joten palasi muun joukon lähdettyä takaisin Haskrawin luo ja vei hänet tajuttomana lähimpään kaupunkiin; Hurmoksen provinssin Zürngradiin.

Haskraw heräsi myöhemmin siis Zürngradissa, murtuneen vasemman käden kanssa sekä muistinsa ensimmäisenä päivänä menettäneenä. Myöhemmin se kylläkin palaili osittain, lopulta kokonaan. Haskraw tunnisti paikan Hurmokseksi, sillä oli lukenut siitä, ja Aldyrian muista provinsseista, kotopuolella kirjoista. Hän tutustui tarkoin yhteiskuntaan, sillä halusi välttää tekemästä minkäänlaisia virheitä näiden uusien ihmisten ilmoilla.
Haskraw vietti ensimmäisen vuotensa Hurmoksessa suurimmilta osin Zürngradissa, ja tapasi siellä Keksistisen, joka oli Haskrawin ensimmäinen ystävä, eikä kovinkaan pitkän ajan kuluttua, myös rakastaja. He alkoivat yhdessä toteuttamaan Haskrawin uutta ideaa ja unelmaa kylän perustamisesta, veneilymatkan päähän Zürngradista.

 

Pelaamisen aikana tapahtunut :
Haskraw kehitti itselleen unelman Hurmokseen saavuttuaan. Hän halusi perustaa kylän, palkata työläisiä, olla siitä ylpeä. Parin vastoinkäynnin jälkeen, kuten vanhan arkkimaagin Wolferyn tempausten sekä Tohtorin saapumisen mantereelle, oli Haskraw yhtäkkiä saanutkin haaveensa toteen. Tenebrae sai kylästatuksensa ensimmäisten aktiivisten asukkaiden avulla, ja vähitellen kassa kasvoi sen verran että työntekijöitäkin pystyttiin palkkaamaan. Kylänvaltuutettu vaihtui Tohtorista uskolliseen Keksistiseen, ja kylä sen kuin laajeni. Kahden vuoden Hurmoksessa asustelun jälkeen korotettiin Haskrawin sääty myös aateliseksi, vaikkei hän itse sitä valtakunnan ulkopuolella syntyneenä osannut edes odottaa. Tenebraea vaivasi pitkään noitaongelmat, Oldegroud sekä Adrianda ovat kummatkin häirinneet Haskrawia paljon, ja välillä hän onkin melkein heittänyt jo toivonsa.

Jouduttuaan vaikeuksiin sekä inkvisition, Belbón, että verouudistuksen kanssa, taisteli Haskraw kuitenkin eteenpäin, ja sai lopulta havittelemansa kaupunkistatuksen Tenebraelle. Vaikka Haskrawilta puuttui nyt kaupunginvaltuutettu, pystyi hän ylpeästi kutsumaan itseään pormestariksi. Keksistinen oli nyt valtion alaisena pankinjohtajana.

Näihin aikoihin alkoi Haskraw kuitenkin menettää yhä enemmän sitä järkeä, joka hänellä on vuosien varrella ollut aina vahvasti mukana. Niin paljon oli tapahtunut, ja nyt saapui jo aika, kun hänen tyttärensä Elischa oli täyttänyt kahdentoista. Monet saattoivat ihmetellä, mistä Elischa näin yhtäkkiä maankamaralle ilmestyi, mutta kaikki kysymykset siihen liittyen Haskraw on sysännyt syrjään. Totuus on, että Elischan syntyessä hänelle ja Keksistiselle hänen ensimmäisenä vuotenaan Aldyriassa, pelkäsi Haskraw lapselle tapahtuvan jotakin pahaa. Wolferyn, Adriandan, inkvisition ja kaiken muun ikävän vuoksi varmistui hän siitä, että Elischalle olisi parasta pysyä eristyksessä ensimmäiset elinvuotensa. Tarkemmin sanottuna, ensimmäiset kaksitoista elinvuottansa. Sinä aikana piti Haskraw tytärtänsä Tenebraen alla olevassa, tiiviisti rakennetussa bunkkerissa, ja opetti hänet selviytymään ylhäällä olevassa maailmassa. Tytön kulku maankamaralla on vain yksi lisäsyy pormestarin stressaamiseen.

Kaikkien vuosiensa jälkeen Hurmoksessa oli Haskraw kokenut paljon. Hän tutustui asioihin, joihin ei olisi halunnut, esimerkiksi mustaan magiaan. Suurimman epätoivon hetkenä, kun pormestari oli menettää järkensä Adriandan takia, ehdotti hän noidalle vaihtokauppaa rauhasta vastineeksi mustan magian esineistä. Haskraw oletti, että niistä olisi noidalle hyötyä.
Inkvisitio löysi kirjeen jossa Haskraw aneli Adriandaa lopettamaan pahantekonsa. Hän sai varoituksen.

Vaikkei moni sitä tietänytkään, toimi Haskraw myös Zürngradin kirjastonhoitajana. Kirjaston kellarissa on suljettu osasto, jonne ei löydä helposti, mutta inkvisitio oli löytänyt sen vihjekirjeen avulla. Haskraw oli kirjastonhoitaja, eli myös vastuussa kerettiläisen kirjallisuuden ilmiannosta, mutta pormestari ei ollut kertonut niistä kenellekään mitään. Siinä oli edellisen varoituksen yhdistämänä tarpeeksi syytä inkvisitiolle syyttää häntä kerettiläisyydestä. Haskrawhan ei varsinaisesti koskaan sotkeutunut taikuuteen... eiväthän ihmiset osaa edes taikoa. Mutta monet kohtaamisen Adriandan kanssa, ja vielä lisäksi nämä kirjalliset todisteet...

Haskraw poltettiin roviolla. Suurinkvisiittori antoi hänelle mahdollisuuden elää tekemällä pakkotyötä ja maksamalla sakkoja. Mutta myös riistämällä häneltä Tenebraen johtajuuden. Ah, kaikki mitä rakastin! Mitä Haskraw muka olisi silloin enää tehnyt? Hän menettäisi kaiken vuosien varrella saavuttamansa, eivätkä Hurmoksen asukkaat katsoisi häntä enää samalla tavalla kuin ennen. Hän kuolisi mielummin Tenebraen perustajana ja kerettiläisenä.

"Se ketale meni vetämään minut takaisin henkiin. Ja tässä sitä ollaan. Missä tyttäreni on? Missä mieheni on? Kaikki on pelkkää sekasortoa, ja minun pitäisi olla kuollut, kuolleena minun olisi pitänyt pysyä."

Tavoitteet

Maan uskonnon harjoittaminen, Adriandaan ystävystyminen, Tenebraen pormestariuden jälleensaaminen, kirjailijan tittelin saaminen.

 


 







Keksistinen
Aatelinen

14 viestejä
6 maine

IGN: Keksistinen
Tekijä: Keksistinen » noin vuosi sitten
Perustiedot
 

Nimi : Alfred Von Taffelsson
Rotu : Ihminen
Ikä : 30
Skp/ss : Mies
Ammatti : Pankinjohtaja
Asuinpaikka : Tenebrae & Zürngrad
Syntymäpaikka :  -
Syntymäpäivä :
19.6.1623


Ulkonäkö
Pitää päällään aina mustaa tuomarin kaapua, juhliin ja tärkeisiin tapahtumiin pukeuteuu tietysti hienompaan.
Pituus : ~167
Paino : ~65kg
Ulkonäkö :
Vaaleat hiukset, ruskeat silmät ja vaalea iho.
Erityispiirteet/kiinnostuksen kohteet:
Raha, talous, laki, oikeusjärjestelmä, valtiotieteet ja hallinnolliset virat.
Tavoitteet: Aatelisuus ja ministeriössä toiminen/valtion korkea virka.

Vaatetus : Ruskea nahkatakki valkoinen kauluspaita, musta silinterihattu, kävelykeppi ja sininen kravatti. Lisäksi tuomarin virka-asu joka on pitkä musta tuomarin kaapu.
Muuta : -


Luonne

Luonne :
Luotettava, Ahkera, lojaali ja oikeudenmukainen avulias herrasmies,
Pitää : Taiteesta, historiasta, valtiotieteistä ja oikeudenmukaisuudesta.
Ei pidä : Vääräuskoisista kerettiläisistä, noidista ja yleisesti sellaisista ihmisistä, jotka vaikuttavat ei-niin-mukavilta.
Tavat : Kunniottava, käyttäytyy tyypillisesti porvariston tapojen mukaisesti.
Puhetyyli : Tyypillinen yläluokan/porvariston puhetapa.
Muuta : -


Tapahtumat

Perhe :
Ei puhu perheestään.
Puoliso: Haskraw
Lapset: ElischaChu

Menneisyys : (Tulossa kirjoitan puhtaaksi tarinan)

Mielipiteet
(Tulossa)








OOjaAA
Valvoja

3 viestejä
6 maine

IGN: OOjaAA
Tekijä: OOjaAA » noin vuosi sitten
Perustiedot
 

Nimi : Rubert "Rune" Pacome
Rotu : kääpiö
Ikä : 8
Skp/ss : Mies, Rune on vasta lapsi, joten hän ei vielä ajattele lisääntymistä
Ammatti : Inkvisiittori-noviisi
Asuinpaikka : Tenebrae
Syntymäpaikka : Tenebraen kirjaston kellari
Syntymäpäivä : 18.11.1635



Ulkonäkö


Pituus : 113 cm
Paino : 24kg
Ulkonäkö : kalpeat kasvot, vaaleansiniset silmät, keltaiset/hyvinvaaleat hiukset 
Erityispiirteet : 
Vaatetus :
punainen takki, valkoinen aluspaita jonka päällä on vihreä ruudullinen villapaita
Muuta : -



Luonne

Luonne :
lapsen luonteet vaihtelee usein ja Rune ei ole poikkeus hän saattaa välillä pelleillä ja välillä (useimmiten varsinkin kirkonmiesten nähdessä) olla todella reipas ja auttavainen.
Pitää/on kiinnostunu : uskonnosta, valedyyrikirkosta, inkvisiittiosta
Ei pidä : Aldyrian huonosta tilasta, isästään
Tavat : yleisesti kunnioittaa kaikkia häntä vanhempia, tosi lapset myös leikkivät
Puhetyyli : vaihtelee
Muuta : -


Tapahtumat

Perhe : isoisä:
Miguel De La Muerte, isä: Belbò pacome, äiti: Mara De La Muerte
Menneisyys : Rubert Pacome syntyi Aldyriassa, Tenebraen kylässä (kylästä on tullut lähiaikoina kaupunki). Nuorena poikana Rubert tai "Rune" oppi isänsä opettamana Val Valethista ja valedyrismistä, tuohon aikaan Rune vielä piti isäänsä kunnollisena miehenä. Runelle luvattiinkin nuorena paikka Inkvisitiosta hänen tullessaan tarpeeksi vanhaksi. Rune kasvoi nopeasti ja ryhtyikin tienaamaan itselleen rahaa toimien Tenebraessa Renkenä, kun Rune lopulta täytti kahdeksan ja puoli vuotta pääsi hän vihdoin Inkvisition noviisiksi.
Ajat olivat muuttunee ja Aldyriassa oli valloillaan kaaos jonka aiheuttivat kuunkulkijat yhteistyössä Belbó Pacomen luostarin uuden laisen Valedyrismin suuntauksen kanssa. Rune oli kokenut ennen tätä isänsä hetkellisen kuoleman ja uskoi isänsä muutoksen johtuneen tästä. Rune ei kestänyt kaaosta ja joi lopulta joi Ikääntymistaikajuoman ja kuoli.


Mielipiteet

ei pidä Kerettiläisistä 








Raikasta
Pelaaja

12 viestejä
3 maine

IGN: Raikasta
Tekijä: Raikasta » noin vuosi sitten

Perustiedot

 

Nimi : RaikaS Redwaq

Rotu : Hobitti

Ikä : 19

Skp/ss : Mies, hetero

Ammatti : Työtön

Asuinpaikka : Vuercusa

Syntymäpaikka : Keskellä metsää, saunassa.

Syntymäpäivä : 14.09.1624

 

Ulkonäkö

 

Pituus : 162cm.

Paino : 52kg

Ulkonäkö : Musta tukka, hieman tumma iho

Erityispiirteet : Tummanvihreät silmät, repaleiset vaatteet

Vaatetus : Tummanharmaat housut sekä ruskeaharmaa paita.

Muuta : Tykkää pitää muskettia tai väkipyssyä mukanaan koska ne ovat hänestä tehokkaita aseita.

Luonne:

 

Luonne : Raikas on hieman pelokas mutta seikkailunhaluinen nuori aikuinen.

Pitää : Rehellisistä ihmisistä, aseista, huumorintajuisista ihmisistä.

Ei pidä : Pitkistä matkoista, arkuista jotka ovat sekaisin.

Tavat : Käyttää usein lausahduksia "Juu", "oke", "Mokka (moikka)" sekä "Juupelis juu", jättää usein ovet sepposen selälleen ja vahingossa lukitsee niitä kiireessä. Heittää myös usein tavarat arkkuihin miten sattuu eikä löydä tavaroita mitä tarvitsisi.

Puhetyyli : Hieman kiirehtivä, mutta selkeä puhetapa.

 

Tapahtumat

 

Perhe : Vaimo: Teresa Lowe Isä ja Äiti kuollut. Ei sisaruksia

Menneisyys : Raikas syntyi keskellä metsää saunassa perheensä talossa, Aldyrian ulkopuolella. Hän eli 12 vuotiaaksi asti metsässä, kunnes metsään eksyi muita henkilöitä, jotka olivat vanginasuissa. Vankikarkurit sytyttivät Raikasin perheen talon tuleen, ja vain Raikas ehti paeta rakennuksesta. Hänellä oli perheensä tilan tallissa valmiina ruokaa ja juomaa. Hän otti ruoan ja juoman ja otti kompassin. Hän lähti pakoon perheensä tilalta. Hän otti satulan ja hyppäsi aasin selkään. Hän matkusti viikkoja aasin selässä ilman toivoa yhteiskunnasta. Hän matkasi ja matkasi. Hän joutui pysähtymään syömään ja selvisi. Kolmannen matkaviikon alussa köyhä Raikas päätyi Zürngradiin. Hän riemastui suuresti kun näki maata. Hän hyvästeli aasinsa. Ja lähti Zürngradiin. Hän löysi maasta 5 hopeataaleria. 

Pelaamisen aikana tapahtunut : Raikasin saapuessa Aldyriaan hän halusi saada vai hyvän elämän. Ei muuta, mutta hän myös halusi tehdä jotain jolla nostaa arvoaan mikäli mahdollista. Hän aluksi muutti Tenebraeen ja aloitti työhistoriansa Seppänä.Myöhemmin hän erosi ja aloitti vaimonsa Tylyn kanssa pienen siirtolaiskunnan, Vuercusan.

Mielipiteet ja tavoitteet

Pitää monista auttavaisista henkilöistä.
Yrittää kehittää Vuercusaa, ja saada siitä ylennettyä Kylä.


Huhhuh, vihdoin se on valmis.







TYLY
Pelaaja

1 viestejä
0 maine

IGN: TYLY
Tekijä: TYLY » noin vuosi sitten
Nimi : Teresa Lowe Rotu : Ihminen Ikä : 18 Skp/ss : Nainen, Hetero Ammatti : Työtön Asuinpaikka : Vuercusa Syntymäpaikka : Aavikko Syntymäpäivä : 12.6. Ulkonäkö Pituus : 161 cm Paino : 45 kg Ulkonäkö : Nuoren naisen vartalo. Vaaleanruskea ja pitkä tukka. Suuret ruskeat silmät. Erityispiirteet : Välillä vaativa/tuima katse (toimii jos joku ei ole Teresan kanssa samaa mieltä) Vaatetus : Lasit otsalla. Valkoinen, lyhyt paita. Punertava takki. Muuta : Pitää mukanaan aina kilpeä. Lemmiki koira, Rose (Rosiandra) Aseena kirves ja jousi. Usein päällä armorit. Luonne Luonne : Välittävä, rakastava, kunnianhimoinen, viehättävä, toimelias ja sinnikäs. Kekseliäs. Pitää : Rehellisyydestä, Raikkaasta, kekseliäisistä ihmisistä. Ei pidä : Likaisuudesta, hirviöistä, järjestää ja hoitaa niitä asioita joita Raikas unohtaa. Tavat : Järjestää ne arkut jotka Raikas sotkee. Järjestelmällinen, ei jätä asioita puolitiehen. Puhetyyli : Nopea, eikä aina edes saa selvää kun puhuu niin nopeasti. Muuta : Usein Teresan suustaa pääsee: "Juuh" "Aww" "piste, piste, piste" "Pyh" "Nääh" "No hei" Teresa puhuu todella kummallisella murteella. Voit välillä yrittää ottaa selvää mitä hän puhuu! Tapahtumat Perhe : Mies, RaikaS Redwaq. Äiti, Vanessa Lowe, kuollut. Isä, Peter Lowe, kuollut. Menneisyys : Vanessa oli heikkona ja synnytys jo oven takana. Vanessa ja Peter olivat vaeltaneet aavikolla jo kuukausia, etsien maata. Heidän vanhemmat olivat paenneet sotia pois asutuilta alueilta. Joten tarinat muusta elämästä olivat vain huhuja. Pariskunta ei ollut nähnyt vihreää pitkään aikaan, puhumattakaan kasveista. He näkivät kasveja, samaan aikaan Vanessa tunsi synnytävänsä. Teresa syntyi keskelle kuumottavaa aurinkoa. Vettä ei ollut paljoa ja kasvillisuus odotti parin sadan metrin päässä. He lähtivät kohti vihrtävää aluetta. Juuri kun he olivat pääsemässä pois aavikolta, he kaikki vajosivat juoksuhiekkaan. Peter auttoi naiset ylös, mutta itse vajosi maan sisään. Teresa sai vettä. Äiti käveli kukkulan päälle ja näki suuren kaupungin. Hän oli löytänyt asutusta. Äiti oli köyhä joten he asuivat laiturin alla. Teresan täyttäessä 17 vuotta äiti sairastui vakavasti. Äiti pelkäsi tarttuvaa tautia ja käski Teresan lähteä. Hän antoi kaiken omaisuutensa ja Teresa lähti etsimään toista kaupunkia. Matkalla hän eksyi metsään. Se olikin tuuri koska sieltä hän löysi (syntymäpäivänään) toisen kaupungin. Teresa lähti seikkailemaan kaupunkiin. Tärkeät tapahtumat Hurmoksessa : Teresa aloitti uuden elämän, yksin mutta piti mielessään kaiken mitä tarvitsee. Löysi Tenebraen vahingossa, ja sieltä nykyisen miehensä Raikkaan. Raikas kosi Teresaa pajalla, eikä Teresa voinut kieltäytyä. Raikkaan kanssa he perustivat siirtolais kunnan, Vuercusan ja alkoivat kehittää sitä. Mielipiteet : Raikas on paras mies jonka nainen voi saada. Pistän tähän sitten, kun niitä tulee.







Yuthak
Pelaaja

13 viestejä
4 maine

IGN: Yuthak
Tekijä: Yuthak » noin vuosi sitten
Perustiedot
 

Nimi : Iugron pojan Iugron poika Yuthak
Rotu : lisko
Ikä : 17
Sukupoli : uros
Arvo : Shamaani
Asuinpaikka : Ota -suo
Syntymäpaikka : Qeh -suo
Syntymäpäivä : tuntematon
tila: kuollut

Ulkonäkö


Pituus : 112cm seisoessa kahdella jalalla + 80cm häntä
Paino : 45kg
Ulkonäkö : keltaiset silmät, sininen iho
Erityispiirteet : selässä suuri arpi

Vaatetus : lannevaate sekä muutama rannekoru
Muuta : kantaa aina mukanaan "soiden avainta" sekä käytännöllistä keihästä



Luonne

Luonne :
luonteeltaan Yuthak on helposti suuttuva ja ylpeä kansastaan
Pitää : Yuthak pitää erityisesti vesimelooneista, kalasta, marjapiiraista sekä Iugron-heimon ystävistä
Ei pidä : Yuthak ei pidä oudoista asioista kohdatessaan niitä hän sanoo: "Ogmod." joka on Iugron heimon-kieltä ja tarkoittaa: outo
Tavat : Yuthak murisee usein yön tuuleen sekä tekee muita shamaanin rituaaleja
Puhetyyli : Yuthak puhuu Iugron-heimon erityisen alkeellista kieltä
Muuta : tarkastelee ympäristöään uteliassti


Tapahtumat

Perhe :
Isä: Iugron pojan Iugron poika Iugro (Iugron-heimon 313. johtaja) Äiti: Grontan pojan Triskin tytär Shreis, veljet ikäjärjestyksessä: Iugro (hänestä piti tulla Iugron-heimon 314. johtaja), Ruk, Krashk,* Bhosz, Gatzo,* # Raknit *
*= tähänväliin tulee yksi tytöistä #= Yuthak  sisaret ikäjärjestyksessä: Aeqidu, Echusis, Khathleh

Menneisyys : Yuthak syntyi kahdeksanneksi lapseksi Iugron-heimon johtaja perheeseen. jo lapsen syntymästä lähtien huomasi heimon ikivanha shamaani Yuthakissa olleen ainesta shamaaniksi niipä shamaani otti Yuthakin oppilaakseen. kun hänen veljensä oppivat isänsä kanssa metsästystä ja taistelua ja sisarensa äitinsä kanssa jälkikasvun suojelua oli Yuthak lahjakkain kolmesta shamaani oppilaasta (shamaani oppilaita on kolme että ainakin yksi selviäisi shamaaniksi). vuosien harjoittelun jälkeen Yuthak heräsi aamulla pesästään ja muisti että huomennä hän täyttäisi 17 ja taikojen opettelu alkaisi. Hän meni shamaanin luo, joka kertoi menevänsä metsään keräämään tarvikkeita taikojen opettamista varten. Hän sanoi palaavansa keskipäivällä ja niin Yuthak jäi odottelemaan. Oli iltapäivä eikä shamaani ollut vieläkään palannut ja niin etsinnät aloitettiin. Muutaman tunnin kuluttua joku löysi shamaanin metsästä. Kaikki menivät katsomaan mitä oli käynyt. Shamaani löytyi kyllä, mutta kuoleena, seivästettynä. Kyläläiset olivat peloissaan sillä Yuthakin syntyessä oli ennustus: "Kun shamaani kaatuu kaatuu koko kylä". Oli jo niin myöhä että hautajaiset päätettiin pitää huomenna Yuthakin aikuistumis päivän yhteydessä. Yuthak valittiin seuraavaksi shamaaniksi, olihan hän kolmesta oppilaasta lahjakkain. Yuthak sai uutena shamaanina "shamaanin kuolemattomuuden toteemin". Valitettavasti Yuthak ei tiennyt, että entinen shamaani oli suojannut kylää ulkopuolisilta taijalla. Kukaan joka ei kuulunut Iugron-heimoon tai ei ollut kylän sisässä ei nähnyt kylää ja vaikka Yuthak olisikin tiennyt, ei se olisi häntä paljoa auttanut, sillä Yuthak ei osannut taikoa, eikä varsinkaan niin vahvoja taikoja. Yöllä kylään hyökättiin. vaikka kylä olikin hyvin piilossa, sinne löysi takaisin helposti, jos tiesi missä se oli. Samasta syystä oli naapuriheimo nimeltä Ehnirin-heimo vuosia sitten orjuutettu. Ihmiset hyökkäsivät Iugron-heimon kylään sankoin joukoin ja sytyttivät sen palamaan. Yuthak'kin lävistettiin selän kautta ja niin Yuthak makasi kuolleena, niinkuin koko muu heimonsa. Kuolleet liskot heitettiin mereen. Oliko shamaanin ennustus käynyt toteen? Oliko koko heimo kaatunut shamaanin kaaduttua? Aamulla Yutahak heräsi merestä. Shamaanintoteemi oli kadonnut! Oliko se pelastanut hänen henkensä, kukaanei tiedä. Yuthak tiesi vain että heimoa ei enään ollut ja kylästäkään ei ollut jäljellä kuin muutama mutalammikko. Yuthak muisti isänsä kertoneen kaukaisesta Ota -suosta. Yuthak päätti lähteä sinne. Ota-suo oli kaukaisessa Aldyrian maassa Iugron heimosta otettujen orjien perustama. Saavuttuaan sinne Yuthak huomasi Ota -suon vieressä monia rakennuksia. Yuthak oli ihmeissään mutta jatkoi matkaansa Ota -suolle.
Tärkeät tapahtumat Hurmoksessa : Saavuttuaan ota -suolle Yuthak rakensi shmaanin majan ja alkoi tutkia ympäristöään vain huomatakseen, että osa Ota -suosta oli vallattu. Yuthak hankkiutui ongelmiin Inkvisition kanssa, liittoutuessaan Kuun tyttären kanssa, pitäen Adriandaa jumalana. Yuthak vangittiin ja Ota suo täytettiin mullalla. Yuthak kuoli sellissään epämääräisissä olo suhteissa. Hänen päänsä on huhujen mukaan yhä Alaerin linnakkeen tyrmässä.

Mielipiteet

Yuthak uskoi viimeiseen asti tehneensä oikein eikä uskonut pystyvänsä kuolla.